dinsdag 3 augustus 2010

De H van Helmond

Gisteren ging het nog over de letters i.v.m. eten, vandaag ben ik begonnen aan de opdracht om steden te bezoeken beginnende met de letters van mijn voornaam, nummer 7 op de lijst.
In het blog van donderdag 17 juni maakte ik een plannetje en vandaag begon ik met de geplande H van Helmond.


Vanmorgen om 10 voor 10 stapte ik op het station in Venlo op de trein, om een half uurtje later al in Helmond uit te stappen. Een ritje van niks en toch was ik nog nooit eerder in Helmond.
Tijd dus om de stad eens goed te verkennen en daarom toog ik naar het VVVkantoor voor een stadswandeling door Helmond.
De wandeling 'Helmond stap voor stap' leidt langs alle belangrijke bezienswaardigheden en is een kleine 5 km lang. Ideaal.
Echter alvorens te beginnen eerst een kopje thee op het terras...

Om 11 begon ik aan de wandeling die via de markt leidde naar de paal- ofwel kubuswoningen. Vooral bekend als woningen in Rotterdam, maar de primeur was toch echt in Helmond in de jaren 70.


Vervolgens wat mooie monumentale panden en het stadwandelpark de Warande.





Tegen 12 uur kwam ik uiteindelijk bij het kasteel van Helmond waarin tegenwoordig het Gemeentemuseum in gevestigd is.
Wat een mooi kasteel! En wat een leuk museum!
Hieronder enkele foto's om een kleine impressie te geven van hoe geweldig het kasteel eruit ziet:


Door de bomen...


In zijn geheel...




En van opzij...

Inmiddels had ik flink honger gekregen en streek ik omstreeks 13.30 uur neer op het terrasvoor een heerlijk broodje oude kaas.
Daarna het laatste stukje van de route afgemaakt en nog wat gewinkeld en om tien voor vier weer de trein terug naar Venlo genomen.
Om half vijf dus weer thuis na een heerlijk dagje 'de H van Helmond'!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten