maandag 2 augustus 2010

A, B, C...

A, B, C en ga zo maar door. Ik ben begonnen aan uitdaging nr. 23: Eet het alfabet in 1 maand.
Daarbij is het dus de bedoeling dat ik in een maand tijd 26 dingen eet die met de letters van het alfabet beginnen.
Nu kan ik het mezelf natuurlijk erg makkelijk maken en een appel, een banaan en een citroen eten en zo maar verder.
Dat lijkt me iets te eenvoudig en daarom heb ik met mezelf afgesproken dat het 'iets meer' moet zijn dan dat.

Vanavond ben ik dus maar aan de slag gegaan. Eerst heb ik een heerlijke appelcompote gemaakt!
2 Appels, wat suiker en wat kaneel is alles wat je nodig hebt. En lekker dat het is geworden! Mmm, heb het helemaal warm opgegeten.
Hieronder wat fotootjes van de ingrediënten, het pruttelende goedje en het eindresultaat.







Daarna meteen doorgegaan met de B, en een bananensmoothie gemaakt. Een beetje melk, een beetje yoghurt, een banaan en wat suiker, flink pureren en door elkaar roeren en...klaar!
Moet zeggen dat de bananensmoothie me iets minder in jubelstemming brengt dan de appelcompote, maar hij is redelijk. Staat nu in de koelkast, want ik denk dat ie morgen als ie lekker koud is veel beter smaakt!

De ingrediënten:
En het eindresultaat:


Voor de C heb ik een citroenlimonade in de planning, die ik waarschijnlijk morgen ga maken.
En mocht je dit lezen en suggesties hebben voor de rest van het alfabet dan hoor ik het graag (hou daarbij wel even in je gedachten dat ik geen keukenprinses ben :-) )

Tot snel....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten