zaterdag 19 juni 2010

Daklozenkrant-dilemma


Dilemma:
Vanochtend kwam ik uit de supermarkt en daar stond een man de daklozenkrant te verkopen. Toen hij me een krantje aanbood om van hem te kopen was mijn eerste reactie: "Nee dank u, vandaag niet".
In mijn hoofd reageerde namelijk meteen mijn 'geweten' dat zei: "Een jaar lang geen tijdschriften kopen, weet je nog?"
Even later op de fiets zat ik er nog even over na te denken. Valt dat daklozenkrantje eigenlijk wel in de categorie 'tijdschriften'?
Wat vinden jullie? Ook een jaar lang geen daklozenkrant kopen of is dit iets anders?
Ben benieuwd naar jullie mening!

3 opmerkingen:

  1. Hoi Henny,
    Eerst even mijn complimenten voor de frisse zomerse look van je site.
    Ja het dilemma van de dakloze krant! Ik zou wel een mening willen geven, maar ik heb nog nooit zo'n dakloze krant gelezen (en dus ook nog nooit gekocht; is dat erg?). Dus graag nog wat informatie over de dakloze krant zodat ik een mening kan vormen.
    groetjes Kristel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het tellen als een tijdschrift! Dus niet doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, die daklozenkrant is eigenlijk een soort tijdschrift,maar dan op krantenpapier. En ook nog voor een goed doel.
    Toch inderdaad besloten het als een tijdschrift te laten tellen en dus zijn ook daklozenkranten komend jaar voor mij taboe!

    BeantwoordenVerwijderen