woensdag 7 april 2010

De Start

Hier is 'ie dan. Mijn eigen weblog voor alle direct betrokkenen en andere nieuwsgierigen die willen volgen hoe mijn nieuwe uitdaging gaat verlopen.
Mijn uitdaging om in 1 jaar tijd, tot mijn volgende verjaardag op 4 april 2011, 33 leuke activiteiten uit te voeren.
Activiteiten die van een door mezelf opgestelde lijst met meer dan 70 ideeën zijn gekozen.
33 Activiteiten gekozen door mijn zus, 2 vrienden, 2 vriendinnen en mezelf.
Makkelijke activiteiten en activiteiten die wat meer voorbereiding en inspanning vragen.
Kortom, een lijst waar ik een jaar mee vooruit kan!

Dit is de definitieve lijst geworden:

(Tussen haakjes staat de naam van diegene die de activiteit gekozen heeft)

01. Een nieuw kapsel nemen (zelf)
02. Een jaar lang geen tijdschriften kopen (Barry) - in uitvoering, gestart op 4/4/10
03. (Indoor) skydiven (zelf)
04. Organiseer een ruilavond (Barry)
05. 1 Week lang geen tv kijken (zelf)- voltooid op 25/7/2010
06. Zoenen met iemand met een tongpiercing (Marly)
07. Steden bezoeken met de letters van mijn voornaam H E N N Y (Joyce) - in uitvoering, gestart op 3/8/10
08. Een Big Five List opstellen n.a.v. het boek "Big Five for Life" (zelf)
09. Een medium bezoeken (handlezen etc.) (Gé)
10. Stoppen met nagels bijten (zelf) - in uitvoering, gestart op 4/4/10
11. Een maand lang om 22.00 uur naar bed gaan (Barry)
12. Auditie voor iets doen (Joyce)
13. Een professionele massage nemen (zelf)- voltooid op 22/10/10
14. Een reünie organiseren (Kristel)
15. Zelf een pizza maken (die ik wél lust) (Gé)- voltooid op 13/5/10
16. Flessenpost maken en met adres erbij in zee werpen (Joyce)
17. Oesters eten (Marly)
18. Met collega D. naar een 'niet-standaard' feestje naar haar keuze (zelf)
19. Een middag vliegeren (Joyce)
20. Strand- of natuurjutten en met gevonden materialen iets leuks maken (Kristel)
21. Een hond lenen en gaan wandelen (Marly)
22. Een bingo organiseren met spullen die jeweg wilt doen (Kristel)
23. Eet het alfabet in 1 maand (Gé)- in uitvoering, gestart op 2/8/10
24. Houd een fotoshoot met een thema (Barry)
25. 10 Kerstkaarten sturen naar totaal onbekenden uit het telefoonboek (Marly)
26. Een artikel/column in een tijdschrift geplaatst krijgen (Kristel)
27. Een brief schrijven en tussen een biebboek doen (Marly)
28. Leren haken (Gé)
29. Onderzoek de mogelijkheden om een tijdje in een
ontwikkelingsland/het buitenland te werken/vrijwilligerswerk te doen
en voer dit uit (zelf)
30. Een dag meelopen met iemand met een totaal ander beroep (Barry)
31. Zelf jam maken (Kristel) - voltooid op 11/5/10
32. Gedeelte van het Pieterpad lopen van Venlo tot Maastricht (Gé)
33. Fossielen gaan zoeken (Joyce)

Een mooie lijst lijkt me zo, waarvan twee activiteiten al meteen gisteren in zijn gegaan:
- Een jaar lang geen tijdschriften kopen én
- Stoppen met nagels bijten
Allebei tot nog toe erg goed gegaan :-)

Verder heb ik met mijn verjaardag al een haakboek gekregen en ben ik gisteravond al begonnen met een lijstje met het 'voedsel-abc'.
En morgen ga ik even bij de boekwinkel langs om twee boeken te kopen die ik nodig heb voor het lopen van het Pieterpad (Pieterpad traject II) en voor het opstellen van de Big Five List (Big Five for Life).

Kortom, het begin is gemaakt! Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes Henny

4 opmerkingen:

  1. ha

    het ziet er al heel mooi uit. Ben benieuwd of t je allemaal gaat lukken. Veel succes en natuurlijk veel plezier met je lijst.

    Ge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi zusje,

    Wat leuk dat we op deze manier kunnen meegenieten!

    heel veel groetjes,
    Marly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Henny, leuke lijst.
    Wil je alles alleen doen? Een stuk meelopen op het Pieterpad lijkt me wel wat. Enne dat nieuwe kapsel...... moet je het dan eerst mniet wat laten groeien zodat er wat andes mogelijk is ;-).
    Groeten Hennie

    BeantwoordenVerwijderen